Geng Blogger

Thursday 15 March 2012

Subhanallah

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh :)

Longing for personal time to think, to be able to write again and decide what is the best for myself (!)



    Aku tak faham , aku keliru , aku tak tahu apa yang jadi , aku sedih , aku seakan tiba-tiba mengenang kisah silam , dosa yang aku lakukan pada Allah , dosa aku dengan ibu ayah , dosa aku dengan guru , dosa aku dengan teman2  . Ya allah , Astaghfirullah :'( Ampunkan segala dosaku Ya Allah .(menangis dan terus menangis)


    Tak tahu pada siapa ingin mengadu rasa hati , rasa hati yang tiba2 menerjah sanubari . Jadi tiba2 aku ulangi ! Jangan dipaksa untuk aku beritahu kenapa sebab aku sendiri tidak tahu .Tolong bantu aku wahai sesiapa yang tahu kenapa dengan perasaan aneh aku ni ;( tak tertanggung rasa hati .


      Tatkala aku tiba2 dihinggapi rasa sunyi pada masa itu juga rasa air jernih bergelinang dan terus membasahi pipi gebu aku ni . Kisahnya begini , perasaan aneh ini muncul pabila aku tertarik untuk membaca satu entry hebat di blognya . Aku terpukau dan terpaku , aku membaca dan terus membaca dengan fokus , tiada satu huruf pun yang tertinggal sampai tak kusedari pipi aku dibasahi air mata . Tak puas sekali habiskan membaca entry beliau , aku ulang sekali lagi . Subhanallah , memang aku akui aku sudah jatuh cinta dengan semua entry beliau ! Sungguh aku tak bohong .


      Aku sebenarnya takut , tanpa aku sedar , post2 kat FB aku pun semakin pelik dan aneh sehingga sahabat2 yang care pasal aku sibuk bertanya kenapa dengan aku . aku hanya mampu balas "aku tak tahu kenapa dengan aku sekarang" tolong aku :'( Terima kasih kawan2 sebab masuh mengambil berat pasal aku ye :)) Aku gembira , aku bahagia , rasa tenang bila dapat kurangkan sedikit beban di dada aku masa ini . Aku hargai korang sangat :)


      Semalam , tubuh aku sejuk diam terpaku apabila mendengar berita salah seorang sahabat aku telah kembali ke rahmatullah . Ajal sebenarnya tidak mengira usia , malah bukan orang yang sakit terlantar sahaja yang akan pergi meninggalkan dunia . Beringatlah kita yang hidup ni k . Marilah kita sama2 sedekahkan alfatihah untuk Mohammad Riduan . Semoga rohnya ditempatkan di kalangan para anbia' , dikalangan orang2 beriman dan bertaqwa kepada Allah SWT .Inshaallah :)


Al-fatihah...
ﺑِﺴْﻢِ ﭐﻟﻠَّﻪِ ﭐﻟﺮَّﺣْﻤَـٰﻦِ ﭐﻟﺮَّﺣِﻴﻢ
ﭐﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠَّﻪِ ﺭَﺏِّ ﭐﻟْﻌَـٰﻠَﻤِﻴﻦ
ﭐﻟﺮَّﺣْﻤَـٰﻦِ ﭐﻟﺮَّﺣِﻴﻢ
ﻣَـٰﻠِﻚِ ﻳَﻮْﻡِ ﭐﻟﺪِّﻳﻦ
ﺇِﻳَّﺎﻙَ ﻧَﻌْﺒُﺪُ ﻭَﺇِﻳَّﺎﻙَ ﻧَﺴْﺘَﻌِﻴﻦُ
ﭐﻫْﺪِﻧَﺎ ﭐﻟﺼِّﺮَ ٰﻁ ﭐﻟْﻤُﺴْﺘَﻘِﻴﻢَ
ﺻِﺮَ ٰﻁَ ﭐﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺃَﻧْﻌَﻤْﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻏَﻴْﺮِ ﭐﻟْﻤَﻐْﻀُﻮﺏِ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﻻَ ﭐﻟﻀَّﺎۤﻟِّﻴﻦَ
Amin ♥♥♥salam jumaat



Mohon maaf , mohon ampun jika pernah menyinggung perasaan , termarah yang tak kena , terpukul kat mana2 , terambil harta benda buat macam harta sendiri :)

6 comments:

  1. asal eyka? jangan pikir benda mengarot, tak baek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan mengarut sayang . ni lah hakikat yang kita kena terima bila jadi seorang hamba Allah :)

      Delete
    2. jangan risau, Allah swt sentiasa bersama hamba-hambanya walau dalam apa jua keadaan sekalipon. :)

      Delete
  2. my dear =)jgn pkir bkn2 ye..
    Allah swt sntiase b'same kite kn ^_^

    ReplyDelete
  3. sesungguhnya Allah sentiasa bersama dgn hambaNya. berdoa lahh dgnNya kerana Allah sentiasa rindu utk mendgr doa hambaNya... mungkin Allah sdg memberi ujian kpd kita... Sabar lahhh... ingat yekk, sabar itu indah... :)))

    ReplyDelete