Geng Blogger

Wednesday 21 March 2012

Salahkah jika ada perasaan Cinta ?

Assalamualaikum :)

Topik couple/boyfriend/girlfriend aku rasa memang tak pernah tak hot. Ini memang merupakan dilema remaja Muslim. Yang dah ada berkata "Kang kata tak nak nanti membujang, tak cuba kang nanti jadi anak dara tua, tak cari sekarang bila lagi. Yang tak de/tanak berkata "Tak boleh, couple membawa maksiat, eh haram, NO in religion, so why bother? Tak payah menyorok, cinta/rasa suka itu fitrah. Allah, agama, Rasulullah SAW dan ibu bapa wajib dicintai. Kalau tak de rasa cinta macam mana orang berkahwin boleh rasa bahagia kan.


So jangan nak mengelak dengan rasa cinta okay ! Tak salah pun . Aku pun pernah macam korang . Tapi aku sekarang lebih suka sembunyi perasaan cinta aku pada manusia. Biar aku simpan je dalam hati aku ni. Biar Allah je yang tahu betapa tinggi rasa cinta dalam hati ni . Kalau tuhan meredhai cinta aku , Inshaallah jodoh kita tak kemana biarpun si dia tak tahu . Tapi yang paling utama ialah aku nak cari Cinta Allah dulu ! ya itu matlamat utama !


Tapi bagi wanita lemah seperti aku , aku pun tak tahu layakkah aku menumpang dibumi , meminjam nafas , melangkah dengan takin. Siapa aku , hina . Tak berhak , tak pernah berhak . Hina ! Dan aku sangat perlukan pembimbing kerana sangat cetek ilmu yang aku ada .Tapi aku yakin, Inshaallah kalau kita ingin berubah menjadi orang baik , Allah akan hantar orang-orang yang baik untuk kita !


Setiap hari akan memikirkan siapa aku di bumi Allah yang banyak melakukan kesilapan, dosa . Ya Allah .


nota hati : Berjuta dosa yang kita lakukan , Allah hanya perlu satu taubat sebenar-benar taubat.







6 comments:

  1. HARAM bagi seorang lelaki yg menjadikan seorang wanita sebagai kekasihnya tanpa ada niat utk menikahinya :)apa guna bercinta bagai nak rak tapi takde impian + serius utk hidup bersama ryte ? ;)

    ReplyDelete
  2. love this entry sooo much dear :)))

    ReplyDelete
  3. nuru sokong komen Farina Hunny :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Kita semua diatas muka bumi ini hanyalah menumpang shaja. Selagi kita masih bernafas, perbanyakkanlah amalan kita kepadaNya. Tinggal segala laranganNya. Insyallah kita diantara umat yang paling soleh dan solehah. :)

    ReplyDelete
  6. Lelaki kacak, baik dan sangat baik datang untuk mengorat.. Sudikah kamu menjadi suri dihati ku? Hihi.. Yess, mencari cinta Allah tu lebih penting.. I agree with you!

    http://notadijari.blogspot.com/

    ReplyDelete