Geng Blogger

Saturday 17 March 2012

Alhamdulillah aku semakin tenang sekarang

Assalamualaikum

Thank you Allah because still put a sweet smiley on my face :)



Hari ni aku bangun tidur rasa segar sangat , tak macam sebelum ni tambahan pula bila teman tak putus asa , tak berhenti henti berikan aku nasihat yang mampu membuatkan aku kuat dan terus bangkit semula dari ujian Allah untukku . 

Sebelum ni aku rasa sangat lemah , rasa tak mampu lagi untuk meneruskan hidup bila mengenangkan betapa banyaknya dosa di muka bumi ini , semakin hari semakin banyak ,setiap detik mungkin ! Subhanallah takutnya :(

Akan tetapi aku perlu tabah dan kuat , mungkin ini adalah jalan yang Allah SWT tunjukkan kepada aku setelah sekian lama aku alpa tentang tujuan aku hidup di dunia ini . Mungkin ini adalah satu hint yang Allah berikan supaya aku tidak mensia-siakan waktu hidup di muka bumi ini .

Selah lama berfikir dan terus berfikir , menangis tiada henti apabila perkara ini datang menerpa , Aku terasa diri untuk bangun kerana hidup perlu diteruskan walau apa jua sekalipun yang berlaku . Ajal itu ditangan tuhan , Siapa kita untuk menentukan ajal Allah . Tapi janganlah kita melupakan ajal .

Terima kasih Ya Allah Engkau telah membukakan sedikit pintu hatiku untuk selalu merindukanMu . 


nota hati : Imagine dying in your sleep without having prayed your solat and waking up to find your self six feet deep in your grave 
#subhanallah

2 comments: