Geng Blogger

Monday 20 February 2012

Sakit Setengah Mati Orang Cakap

Assalamualaikum ,hai hai hai :)

Jangan tak tahu hari ni first day aku posting clinical area bagi tahun 2012 (semester 3 diploma kejururawatan) Haaa ? Tanya lagi apa tu clinical area. kan dah bagitahu aku ni student nurse and memang setiap sem aku akan practicl , tak dekat wad hospital , dekat klinik kesihatan ataupun klinik desa . 

Maka, bermula lah kehidupan aku menjalani sesi practikal di Hospital Of Korea, ehh salah2 . Hospital Sungai Buloh nihaa :P (even kolej selangkah jek dengan hospital, aku still macam kera masuk kampung tak tau jalan nak gi wad, batak gila kan, boleh sesat kalau sensorang ni.haha)

Tadi buat pertama kalinya aku masuk ke Labour Room. *Labour Room tu dewan bersalin.
Dan buat pertama kali lah aku melihat dengan mata kepala aku seorang ibu yang bertungkus lumus melahirkan bayi yang dikandungnya 9 bulan 10 hari cukup !
Nak tahu apa perasaan aku time tu? 

*Meh nak cerita meh

1)Rasa tak sanggop nak tengok tapi aku kena kuat untuk tengok sebab 1 hari nanti mungkin aku akan conduct ibu bersalin. *kata nak jd superb misi

2)Rasa nak menangis kuat-kuat and call mama nak mintak ampun mintak maaf ampunkan segala dosa dari hujung rambut dari hujung kaki :'(

3)Rasa tak nak kawen and tak nak lahirkan baby . Fuuhhh sakit setengah mati babe! *adakah aku menakutkan kaum hawa yang baca blog aku ni ?

4)Rasa nak tendang jek JM yang conduct ganas2 tak tahu ke orang sakit? 

5)Rasa happy bila tengok baby comel. And berangan ada baby sendiri pulak. *Padahal tadi cakap tak nak kawen . Haih.

6)itu sahaja^_^


Itulah orang cakap sakit yang paling sakit dalam dunia ni ialah, sakit bersalin dan sakit gigi selain sakit nak mati. Susah rupanya bersalin ni. Nak kena kendong baby seberat 2 bijik batu block orang buat rumah tu 9 bulan 10 hari. Berat korang tahu ?

So ape tunggu lagi cepat laa call mak korang mintak ampun atas segala dosa. Banyak tak terkira kan. huaaaagghh, sekali dengan aku menangis.

Meh tengok sini comel tak comel baby ni :)


comel macam aku kan . haha .perasan. ehh yee masa kecik2 dulu aku macam ni laa.

Tapi kan kenapa ada pulak kes yang macam ni???



Sedih kan bila tengok kes-kes macam ni



Pabila manusia bertukar binatang !

Tahu tak anak tu hadiah Allah yang paling berharga . Bila tuhan dah bagi rezki tu bersyukur lah . Jangan buang rata-rata. Dia bukan sampah tapi dia ibarat permata . Dia ibarat sehelai kain putih. Suci bersih. Jangan hukum dia yang tak berdosa . Dah pandai buat pandai lah jaga .
Mood-marahh !! kbai.
*esok tengok dilevery lagi 

3 comments:

  1. eh , nama kite sama lah ! oke . da mula jadi gedik . xcted tgk nma sama . haha :P
    iqa pon pernah jugak awk , tgk kawan iqa sendiri bersalin . . mengalir airmata kalah si suami dia . :D

    ReplyDelete
  2. gud lux dear! insyallah satu ari t kita sama2 jd sorang ibu yg kuat! yeahhhhh!

    ReplyDelete
  3. wah bkl nurse rupanya.g.luck ;)

    ReplyDelete